Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jednopolový rámový most
Kapsa, Štěpán ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednopolové rámové konstrukce silničního mostu, která je založena hlubinně na pilotách. Vzhledem k velikosti rozpětí 26 m jsou v nosné konstrukci navrženy dodatečně předpjaté kabely. Konstrukce je analyzována prostorovým prutovým modelem a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti ve směru podélném a příčném. Součástí návrhu je studie vlivu podepření výpočetního modelu a srovnání působení aktivního a klidového zemního tlaku na konstrukci.
Adaptivní tlumení nákladních vozidel
Neuman, Ondřej ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem výpočetního modelu nákladního vozidla a řídicím algoritmem tlumení zadní nápravy. Tyto dvě části jsou propojeny do uzavřené smyčky. Společně vytvářejí systém adaptivního tlumení. Úkolem algoritmu je reagovat na změnu zatížení vozu a také na dodatečné jízdní vlivy. Model vozidla má možnost vytvořit různé jízdní stavy, které jsou použity k ověření funkčnosti algoritmu. S pomocí modelu vozidla a optimalizačního procesu jsou odvozeny vhodné tlumící charakteristiky. Je také provedeno zhodnocení vlivů na komfort vozidla a jízdní bezpečnost.
Most nad místní komunikací a potokem
Zifčák, Karel ; Zich, Miloš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je studie mostu o rozpětí 24m, který přemosťuje místní komunikaci a potok. Práce se zaměřuje na návrh trámové parapetní nosné konstrukce s parabolickými hlavními nosníky vzájemně spojenými mostovkou deskou. Cílem práce je v počáteční fázi studie tří variant možného přemostění, z nichž je nejvhodnější vybrána a dále staticky řešena. Výpočty účinků zatížení jsou řešeny s programu SCIA ENGINEERING 2013.1. a návrh je proveden podle norem ČSN EN.
Termické zpracování odpadů s využitím tepla
Strapko, Tibor ; Touš, Michal (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o jednom z možných způsobů nakládání s odpady v dnešní době, a to jejich termickým využitím, s detailnějším pohledem na zařízení využívající tyto druhotné suroviny coby plnohodnotný zdroj energie – tzv. Waste to Energy (WTE) zařízení (v minulosti spalovně). Úvodem se práce zabývá odpady jako takovými, jejich historií, rozdělením, vlastnostmi či důsledkem jejich vzniku, resp. neustálého růstu produkce. Vedle termického zpracování odpadů se práce pro komplexnost a zejména možnost srovnání okrajově dotkne i dalších 2 nejznámějších a nejčastějších způsobů nakládáni s odpady: recyklace a skládkování. Následuje část zabývající se termickým nakládáním s odpady s hlavní pozorností zaměřenou na WTE zařízení jako celek, jeho jednotlivé subsystémy a procesy v nich probíhající. Tyto je možno rozdělit na 3 základní části: termická část, systém utilizace tepla a systém čistění spalin. Hlavní pozornost je věnována systému využití vzniklého tepla, který nezanedbatelně ovlivňuje celkovou účinnost a efektivitu těchto zařízení. Závěr přináší vyčíslení hlavních energetických toků v procesu spalování odpadů ve formě jednoduchého blokového a výpočetního modelu.
Ekonomické aspekty využití energie z fotovoltaické elektrárny
Cerman, Marek ; Procházka, Jiří (oponent) ; Macháček, Jan (vedoucí práce)
Hlavním tématem této diplomové práce je vytvoření komplexního modelu obecné fotovoltaické elektrárny (FVE). První kapitoly se věnují rešerši oboru fotovoltaiky, seznamují čtenáře s vývojem instalovaného výkonu ve světě a analyzují situaci v České republice. Je přiblíženo spektrum podmínek platných v ČR, od rámce platné legislativy až po úroveň slunečního svitu. Popsány jsou dostupné technologie a jejich přednosti, zejména výtěžnost. Očekávané trendy budoucího vývoje konverzní účinnosti jsou zmíněny spolu s predikcí výrobních nákladů fotovoltaických panelů. V souvislosti s tím vystupuje otázka dosažení parity, stavu, kdy výrobní náklady elektřiny z fotovoltaiky dosáhnou úrovně retailových cen síťové elektřiny. Vlastní model fotovoltaické elektrárny je vytvořen v programu Microsoft Excel. Matematický aparát je sestaven v samostatné kapitole, a to odděleně pro část technického řešení, jehož ústřední výsledek – množství ročně vyrobené elektřiny, přejímá část ekonomické analýzy. Jejím výstupem jsou v praxi používané ukazatele: čistá současná hodnota (NPV), vnitřní výnosové procento (IRR), výrobní náklady elektřiny (LCOE). Model umožňuje uživateli zadat řadu veličin, které mohou mít významný dopad na výrobu elektřiny a ekonomiku záměru a jež jsou často opomíjeny ve zjednodušených propočtech dodavatelů, jmenovitě krytí investice úvěrem, výměna střídačů, provozní náklady ad. V předposlední kapitole jsou modelem vyhodnoceny záměry na elektrárny o výkonu 2,75 kWp, resp. 28,98 kWp v podmínkách roku 2013 a je vypracována citlivostní analýza, která uchopuje význam výše zmíněných veličin. Závěrem jsou shrnuty dosažené výsledky a vyjmenovány klíčové faktory, které rozhodují o ekonomické úspěšnosti záměru FVE.
Zjednodušené výpočtové modelování spalování biomasy na roštu
Floková, Kateřina ; Vondál, Jiří (oponent) ; Hájek, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní náplní této diplomové práce je sestavit zjednodušený výpočtový 3D model roštového reaktoru na spalování slámy, který vychází z dat poskytnutých z modelu detailního 1D reaktoru. Po úvodním přiblížení problematiky z hlediska současného stavu výzkumu v oblasti roštového modelování se hlavní část práce zabývá sestavením výpočtového modelu. V této části se teoretické pozadí řešené problematiky prolíná s popisem výpočtu od stanovení hydraulických ztrát, přes aproximaci dat poskytnutých z detailního 1D modelu, po řešení přenosu tepla během procesu spalování. Poté je provedena rekapitulace postupu v podobě doporučených kroků pro sestavování podobných modelů. V závěru práce jsou popsány výsledky testování modelu pro přenos tepla zářením uvnitř lože a je analyzován vliv vedení tepla ve stěně reaktoru.
Návrh bodově podepřené desky domu v Olomouci pozemní stavby
Velešík, Marek ; Požár, Michal (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh monolitické železobetonové bodově podepřené stropní desky 1. NP bytového domu na ulici Litovelská v Olomouci. Statické výpočty vycházejí z vnitřních sil získaných z výpočetního modelu vytvořeného v softwaru SCIA Engineer 17.01. Správnost výpočetního modelu byla ověřena zjednodušeným kontrolním výpočtem, pomocí metody součtových momentů. Práce byla zaměřena především na dimenzování a posouzení stropní konstrukce 1. NP pomocí ručního výpočtu dle Eurokódu 2: Navrhování betonových konstrukcí – Část 1-1: Obecná pravidla a pravidla pro pozemní stavby (ČSN EN 1992-1-1). Ověření návrhu bylo dále provedeno také v softwaru SCIA Engineer 17.01.
Výpočtový model tlumiče odpružení
Svršek, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma, Výpočtový model tlumiče odpružení, se zabývá způsobem, jakým je možné simulovat jednotlivé akční členy tlumiče odpružení s cílem získat výsledné F-v charakteristiky v závislosti na nastavení tlumiče. Práci lze rozdělit na část rešeršní a praktickou. Rešeršní část je zaměřena na přehled konstrukce tlumičů a fyzikální jevy, které ovlivňují výsledné silové působení. Praktická část je věnována výpočtovému modelu jednoplášťového tlumiče odpružení v programovacím prostředí softwaru Matlab.
Lávka pro pěší přes rychlostní komunikaci
Páleník, Petr ; Kocourek, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh lávky pro pěší přes rychlostní komunikaci. Lávku tvoří zavěšená konstrukce o šesti polích s rozpětími 9 až 51 m. Hlavní pole jsou zavěšena na pylonu tvaru písmene V. Mostovka je v poli nad komunikací tvořena prefabrikovanými segmenty spřaženými s monolitickou deskou. V podélném směru je mostovka vedena v parabolickém oblouku. Model konstrukce je proveden v programu ANSYS, řešení bylo provedeno nelineárním výpočtem. Návrh a posouzení je provedeno dle evropských norem.
Výpočetní model a analýza jízdní dynamiky vozidla
Mrázek, František ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytvoření výpočetního modelu a analýze jízdní dynamiky vozidla v souvislosti s principy a zákony, které úzce souvisí s jízdní dynamikou vozidla. Do modelu použijeme klíčové fyzikální jevy související s jízdní dynamikou vozidla, vhodné pro jejich modelování a analýzu. Model bude demonstrovat v několika vhodně zvolených situacích jízdní dynamiku vozidel a tím vytvoří možnost porovnat výsledky s daty získanými z volně dostupných publikací a testů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.